Pomysł na prezent - gry planszowe
Poznajcie nasze kolejne uzależnienie - planszówki. Gramy w nie w domu, gramy w nie u celu każdej naszej podróży. Tak, bo planszówki zjeździły już z nami setki, jeśli nie tysiące kilometrów. To najlepsze lekarstwo na rodzinną nudę. Zabieramy je więc do dziadków, w góry, pod namiot. Są wszędzie tam, gdzie my. Nie może ich też zabraknąć pod naszą rodzinną choinką.
Miło spędzony czas. Wspólnie. Rodzinnie. Unplugged. Tak, gry planszowe w naszym domu są skuteczną konkurencją dla tych telewizyjnych, czy komputerowych. Nie tylko oszczędzają wzrok, ale także mózg. Ba, one ten mózg rozwijają. Logicznie, matematycznie, polonistycznie, geograficznie, biologicznie, ale także emocjonalnie (musimy nauczyć się przegrywać). Rozwijają nas też manualnie (wybrane tytuły). Przy tym wymagają zachowania bezpośrednich relacji społecznych - otwierają na ludzi, bo wymagając ich towarzystwa. Więcej - łączą pokolenia. Dzieci grają w nie samodzielnie, z rówieśnikami, rodzicami, ciociami, wujkami, ba... nawet z dziadkami. Dlatego, korzystając z okazji nadchodzących Świąt, pozwolę sobie zaprezentować kilka spośród naszych sprawdzonych tytułów. Skoro wiecie, że warto, może i Wy dołączycie do grona miłośników planszówek.
DLA NAJMŁODSZYCH - 3+
Mali detektywi
=> pierwsza gra Twojego dziecka!
=> gra kooperacyjna - by osiągnąć cel mali i duzi gracze muszą ze sobą współpracować
=> rozwija logiczne myślenie i pamięć
Antek i Antosia bardzo lubią zabawę w detektywa. Tata chowa kilka
zabawek do magicznego kufra. Aby odgadnąć, jakie przedmioty zostały
schowane, dzieci będą musiały odnaleźć wszystkie pozostałe zabawki
i wydedukować, których brakuje.
Seria: Rodzinka wygrywa
Wiek graczy: 3+
Liczba graczy: 1-8
Czas rozgrywki: 20 min.
DLA MŁODSZEGO PRZEDSZKOLAKA - 4+
Dzielne myszki
=> nagradzana i doceniana na świecie
=> drewniane elementy
=> uczy strategicznego myślenia
Dzielne myszki wyruszyły na wyprawę do krainy, w której wszystko jest zrobione z sera. Im bliżej celu dotrą, tym więcej przysmaku zdobędą. Jest tylko jeden problem. Wielki, głodny i kudłaty problem, który ruszył ich tropem.
Seria: Zagraj ze mną
Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 30 min.
Kot Stefan
=> piękne wykonanie, doskonała zabawa!
=> drewniane elementy
=> tu liczy się refleks!
Małe myszy zajadają się pysznym serem. Lecz uwaga! W pobliżu czai się
Stefan! Jeżeli zauważy myszy, czym prędzej postara się je z
łapać. Kto będzie szybszy? Kot czy myszy?Jeden gracz jest kotem i bierze
drewniany kubeczek. Pozostali gracze układają swoje myszy na serze i
trzymają je za ogonki. Gdy na kostce wypadnie symbol kota, gracz z
kubeczkiem stara się złapać jak najwięcej myszy. Gracze, którzy się
zagapili i nie uciekli w porę, tracą punkty. Kot Stefan to zabawna
gra, którą pokochają wszystkie dzieci. Ma bardzo proste zasady, a
rozgrywka dostarcza mnóstwo śmiechu.
Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 3-6
Czas rozgrywki: 15 min.
DLA STARSZEGO PRZEDSZKOLAKA - 5+, 6+
Zlot pingwinów
=> idealna na zimę
=> kartonowe, przestrzenne elementy
=> gra zręcznościowa
Latem na Antarktydzie każdy pingwin chce zająć najlepsze miejsce do
kąpieli słonecznych. Niestety, na krze jest bardzo ciasno, bo mewy i
morsy też lubią wylegiwać się na słońcu. Rozpoczynają się przepychanki
na lodzie! Gracze próbują umieścić na ruchomej
górze lodowej pingwiny, rybki i mewy. Każde zagranie to mroźny dreszczyk emocji!
Wiek graczy: 5+
Liczba graczy: 1-5
Czas rozgrywki: 20 min.
Tata miś
=> nominacja do prestiżowej nagrody Kinderspiel des Jahres
=> unikalne kostki do gry i modułowa plansza, która zmienia się w trakcie rozgrywki
=> gra strategiczna
W trakcie malowania swojego igloo małe niedźwiadki pobrudziły się farbami. TATA MIŚ nie jest tym zachwycony. Natychmiast zarządził kąpiel. Który
niedźwiadek najszybciej pokona trasę po krach i pierwszy wyszoruje
futro? Gracze poruszają misie za pomocą specjalnych kostek. Sami decydują jak
prędko biegnie ich miś, ale jak za bardzo zaryzykują, tracą kolejkę!
Wiek graczy: 5+
Liczba graczy: 2-6
Czas rozgrywki: 20 min.
Pędzące ślimaki
=> nowa gra z "pędzącej" serii
=> unikalne kości do gry
=> idealna gra dla całej rodziny
Gracze rzucają kolorowymi kostkami i przemieszczają ślimaki na planszy.
Po drodze starają się spychać przeciwników i zdobyć jak najwięcej
pysznych grzybów. Do samego końca nie wiadomo, którymi ślimakami grają
przeciwnicy, co gwarantuje wielkie emocje.
Gra ma proste zasady, a o zwycięstwie decydują taktyka i umiejętność
blefowania.
Seria: pędząca
Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 30 min.
PIERWSZE KLASY - 7+, 8+
Żółwie z Galapagos
=> dla miłośników "Pędzących żółwi"
=> drewniane figurki
=> uczy strategicznego myślenia
Weź udział w szalonym wyścigu żółwi! Rzucaj kostkami i jak najszybciej
przemieszczaj się wokół wyspy. Sam decydujesz, iloma kostkami rzucasz,
ale gdy zbytnio zaryzykujesz zaczynasz od początku!
Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2-7
Czas rozgrywki: 30 min.
Duuuszki
=> światowy bestseller - nagradzana i doceniania na całym świecie
=> zawiera drewniane elementy
=> gra imprezowa, w której liczy się spostrzegawczość i refleks
Na stole znajduje się 5 przedmiotów w 5 kolorach. Gracze szybko
wykładają kolejne karty, z których każda przedstawia dwa z tych
przedmiotów, ale niekoniecznie we właściwym kolorze. W zależności od
sytuacji, gracze muszą jak najszybciej złapać właściwy przedmiot.
Najszybszy gracz zdobywa kartę. Za pomyłkę trzeba zapłacić - oddać jedną
ze wcześniej zdobytych kart. Wygrywa osoba, która zgromadzi najwięcej
kart.
"Duuuszki" to gra dynamiczna, "wykręcająca" szare komórki, a jednocześnie wzbudzająca salwy śmiechu i zapewniająca doskonałą zabawę. Dzięki temu stała się wielkim bestsellerem światowego rynku gier planszowych.
"Duuuszki" to gra dynamiczna, "wykręcająca" szare komórki, a jednocześnie wzbudzająca salwy śmiechu i zapewniająca doskonałą zabawę. Dzięki temu stała się wielkim bestsellerem światowego rynku gier planszowych.
Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2-8
Czas rozgrywki: 20 min.
Słowostwory
=> państwa-miasta w nowej mechanice
=> drewniane unikalne kostki, kolorowe kartonowe elementy, klepsydra
=> poszerza wiedzę o świecie
Gra, której celem jest wymyślanie (na czas!) słów z różnych kategorii: miasto, muzyka, zwierzę, państwo, sport, roślina, film.
Wymyśl na przykład miasto z literami D i B w nazwie lub zwierzę,
którego nazwa zawiera litery Ł i W masz na to 30 sekund! Za prawidłowe
odpowiedzi gracze otrzymują karty liter, które pozwolą im zdobyć łakome
stwory. Wygra gracz, któremu uda się napełnić brzuchy największej
liczbie SłowoStworów!
Gra posiada 2 warianty łatwiejszym (dla młodszych graczy) oraz
trudniejszym (dla graczy starszych). Jej atutem są wielkie emocje,
proste zasady oraz zabawny temat i ilustracje. To inteligentna zabawa,
przy której miło spędzą czas zarówno dorośli pamiętający zabawę w
państwa-miasta oraz młodzież i dzieci. Z tego powodu SłowoStworom z pewnością uda się zdobyć nie tylko smakowite litery, ale także serca graczy.
Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2-6
Czas rozgrywki: 30 min.
Potwory w Tokio
=> światowy bestseller - zdobywca licznych nagród
=> nowa szata graficzna
=> rozbudowana gra strategiczna
Każdy gracz kieruje potwornym mutantem, szalonym robotem lub wstrętnym
kosmitą w walce o dominację nad Tokio. Rzucaj kostkami i wybierz swoją
strategię. Czy zaatakujesz przeciwników? Wyleczysz swoje rany? A może
rozwiniesz swojego potwora? Wygryź sobie drogę do zwycięstwa i zostań
królem Tokio!
Nowe wydanie gry ma całkowicie zmienioną szatę graficzną. Karty oraz instrukcja zostały przeredagowane, dzięki czemu są bardziej czytelne. Do walki o Tokio dołączyły dwa nowe monstra - "Cyber Kitty" oraz "Space Penguin", które zastąpiły "CyberBunniego" oraz "Krakena"*.
Nowe wydanie gry ma całkowicie zmienioną szatę graficzną. Karty oraz instrukcja zostały przeredagowane, dzięki czemu są bardziej czytelne. Do walki o Tokio dołączyły dwa nowe monstra - "Cyber Kitty" oraz "Space Penguin", które zastąpiły "CyberBunniego" oraz "Krakena"*.
Recenzje wybranych gier znajdziecie TUTAJ.
Komentarze
Prześlij komentarz
Znasz tę książkę? Lubisz ją? A może z jakichś względów Ci się nie spodobała? Podziel się ze mną swoją opinią, zostaw ślad. Niech wiem, że czytasz, że wracasz, że to co robię ma sens :)