Gdzie jest moja czapeczka - Jon Klassen

Książeczka o dużym, nieco gapowatym misiu, który gdzieś zgubił swoją czapeczkę, zwyczajnie mnie zauroczyła! Przewrotna i zabawna. W finale obydwoje z synem buchnęliśmy gromkim śmiechem. 

Miś Jona Klassena na pierwszy rzut oka wydaje się duży i nieporadny. Zginęła mu czapeczka, której szuka podpytując leśną brać. Okazuje się jednak, że nikt jej nie widział (nikt, z wyjątkiem mojego syna, a fakt ten go niezwykle rozbawił). Zawiedziony i smutny miś kładzie się na trawie i rozpacza, lecz nagle... przebłysk: "WIDZIAŁEM JĄ!" Miś ulega całkowitej przemianie. Ociężałość zmienia się w dynamizm. Płaczliwy i nieporadny niedźwiedź nabiera siły i pewności siebie. Udaje mu się odnaleźć skradzioną czapeczkę i... cóż, zakończenie - podobnie jak cała historia - jest zabawne, ale tu zdecydowanie przebija czarny humor.


Książka jest doskonałym startem do rozmowy o kradzieży, kłamstwie i ich konsekwencjach. Starszy, gdy wybrzmiał już w powietrzu jego pierwszy, głośny śmiech, nagle spoważniał. Sam z siebie. Zrozumiał, że zakończenie, choć z pozoru zabawne, tak do końca śmieszne nie jest. Później więc sobie rozmawialiśmy. Długo!!! Uwielbiam te nasze wieczorne pogaduchy. Jedne całkiem lekkie, inne - jak ta - poważniejsze. Cóż, w naszym przypadku zdecydowanie czytanie zbliża!


Ciekawostki znalezione na stronie Dwóch Sióstr:

"Gdzie jest moja czapeczka" to jedna z dziesięciu najlepszych książek dla dzieci roku 2011 według "New York Timesa".

Jon Klassen - kanadyjski ilustrator i animator, wschodzący talent amerykańskiej ilustracji książkowej. Mieszka i pracuje w Los Angeles. Za swój ilustratorski debiut (ilustracje do książki Cats' Night Out Caroline Stutson) otrzymał prestiżową Governor General Award 2010. Jako animator pracował m.in. przy filmie "Koralina i tajemnicze drzwi". "Gdzie jest moja czapeczka?" to jego pierwsza książka autorska.

Komentarze

Popularne posty