Tajemniczy rękopis Nostramyszusa - Geronimo Stilton

Geronimo Stilton znany jest nam z serii bajek na DVD (nasza recenzja na portalu CzasDzieci.pl - mama Mał-Gośka => KLIK KLIK). Widząc zamiłowanie Starszego do tej postaci (kocha detektywów wszelkiej maści) i wiedząc, że jej losy wzorowane są na  stworzonych przez włoską pisarkę - Elisabettę Dami - książkach, które w Italii cieszyły się dużą poczytnością, postanowiłam poszukać ich w bibliotece. Z powodzeniem, jak się okazało.

Szukając na bibliotecznych półkach, musiałam wyjść poza dział przeznaczony dla przedszkolaków. Stiltona znalazłam wśród książek dla dzieci szkolnych (7-12 lat). Nie bałam się jednak. Wypożyczaliśmy stąd już inne książki i świetnie sobie z nimi radziliśmy. Zdziwiło mnie jednak coś innego. Po powrocie do domu, gdy zasiedliśmy do wieczornej lektury, okazało się, że na górne łóżko Starszego wspina się Młodszy i też chce książki słuchać!

"Tajemniczy rękopis Nostramyszusa" nie jest krótki. Musieliśmy więc podzielić lekturę na kilka wieczorów. Nie wiem ile zrozumiał z niej Młodszy, ale co wieczór niestrudzenie do nas powracał. Starszemu książka bardzo się spodobała, choć była nieco inna, niż historie, które znał ze szklanego ekranu. Zabrakło w niej typowego wątku detektywistycznego, choć działo się baaardzo wiele. Zabrakło też znanych z ekranu członków rodziny Stiltona. Nowe postacie i nowe perypetie są jednak ciekawe i wciągające. Z książki dowiadujemy się, czym może się skończyć w mysim świecie chęć opublikowania przepowiedni Nostramyszusa (a ten wielki wróżbita - jak się okaże - nie zapomniał w nich nawet o Stiltonie!). Ciekawa gra słów, odwołania do świata rzeczywistego, duża dawka humoru. Warte przeczytania, gdy szukamy dla dzieci czegoś lekkiego i zabawnego. 
 
Tej książki nie znajdziecie już w księgarniach. Jedyna nadzieja w bibliotekach. Nasza zachwyca mnie przy każdej wizycie. To ogrom wartościowych pozycji - starszych i całkiem nowiusieńkich. Jeśli jeszcze nie byliście z dziećmi, koniecznie się wybierzcie! Dla tych, którzy chcieliby posiąść własne egzemplarze przygód Stiltona, mam dobrą wiadomość - inne tytuły wciąż jeszcze można znaleźć na rynku. Wydaje je obecnie Wyd. Olesiejuk.

Komentarze

Popularne posty