Katowickie Targi Książki

Do Katowic niestety nie było mi po drodze. Ciałem, bo duchem zdecydowanie tam byłam. Śledziłam przygotowania, program oraz wszelkie relacje z przebiegu. To dlatego, że targami zainteresowana byłam bezpośrednio. Raz - jako patron akcji "Dzielę się książkami", dwa - jako uczestnik konkursu eBuka 2012 zakwalifikowany do finału, trzy - jako blogerka. 

Zacznę może od końca. To co zwróciło moją szczególną uwagę w programie katowickich targów, to spotkania blogowiczów książką zainteresowanych. Mogli sobie oni podyskutować na interesujące ich tematy, nagrodzić książki (Złota Zakładka), ale także - odebrać nagrody za ich własne poczynania w sieci (eBuka 2012). Cóż, muszę przyznać, że czegoś takiego zdecydowanie brakowało mi w Warszawie. Może w przyszłym roku się doczekam, zwłaszcza, iż - jak wieść echem niesie - zainteresowanych panelem dyskusyjnym było tak dużo, że... zabrakło krzesełek (za k r e a t y w a)!

W ogóle miałam wrażenie, że katowicki program był zdecydowanie ciekawszy, choć targi w sumie najmłodsze. Działo się tam dużo fajnych rzeczy - z punktu widzenia blogerów, z punktu widzenia dorosłych, ale także i dzieci. I nie mam tu bynajmniej na myśli akcji organizowanych przez wydawców w ramach własnych stoisk, ale to, co zaproponował sam organizator. Patrząc w harmonogram odnoszę wrażenie, że jest on po prostu bardziej... życiowy. Cóż, mogę tylko żałować, że nie mogłam tego wszystkiego zobaczyć na własne oczy.

Osobiście także nie mogłam uczestniczyć we wręczeniu nagród eBuka 2012. To szczególne wyróżnienie dla blogów książkowych przyznawane jest przez specjalistyczną komisję, w skład której wchodzą:

=> Małgorzata Gutowska-Adamczyk, której miłośnikom książek nie trzeba chyba przedstawiać,
=> Monika Badowska i Joanna Gołaszewska - blogerki,
=> Grzegorz Raczek - właściciel i redaktor naczelny portalu "duże Ka", "Papierowy Pies", twórca blogów "Pacynka z dziurawej skarpetki" i "Papierowy Pies".

W tym roku przypadło ono blogowi "Beznadziejnie zacofany w lekturze". Gratulujemy! Poza nagrodą główną przyznawana jest także nagroda specjalna REDnacza (znaczy Grzegorza Raczka). Tę otrzymał nie kto inny, tylko blog "Czytajki - dziecięcych książek czar". Tak, tak... jakby ktoś jeszcze nie był pewny, to właśnie o nas mowa ;) Pękam z dumy! Zwłaszcza, że konkurencja prezentowała naprawdę wysoki poziom. Nagroda REDnacza to taki ukłon w stronę blogów książkowych dla dzieci (w zeszłym roku otrzymały ją "Książki na czacie"). Cieszy mnie, że literatura dziecięca zaczyna być zauważana! Cieszy mnie, że zauważona zostałam i ja. DZIĘKUJĘ! 

Przyznanie eBuki oraz nagrody specjalnej, to jeszcze nie koniec wyróżnień blogowych. Przewidziana jest jeszcze mała eBuka. Jej laureatem zostanie blog, który otrzyma najwięcej głosów od swych fanów. Wystarczy wysłać maila na adres: konkursy@duzeka.pl wpisując w temacie nazwę bloga wybranego spośród zgłoszonych do konkursu, np. Czytajki ;) Na Wasze głosy redakcja dużego Ka czeka do 22 października. 

Na koniec zostawiłam jeszcze informację dotyczącą akcji "Dzielę się książkami". Jak się dowiedziałam z całkiem oficjalnego źródła, jej organizatorzy byli rozchwytywani medialnie. I dobrze, bo takie akcje zdecydowanie warto promować! Ile książek zebrano? Takich danych na chwilę obecną jeszcze nie posiadam. Mam za to informację dla mieszkańców Warszawy i okolic. Co prawda Katowickie Targi Książki dobiegły końca, ale akcja wciąż jeszcze nie została zamknięta. Przeniosła się za to do stolicy. Kto chciałby się do niej jeszcze przyłączyć, w najbliższych dniach może przywieźć lub podesłać książki. Gdzie? Szczegóły uzyskacie pod adresem: qlturka@qlturka.pl. My już wybraliśmy ze swoich biblioteczek książki do przekazania, a Wy?

Komentarze

  1. Raz jeszcze serdeczne gratulacje! :-)

    Mała poprawka: o eBukę czytelników mogą walczyć wszystkie zgłoszone blogi, nie tylko z tej finałowej dziesiątki. Ot, tak - podpowiadam :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Znasz tę książkę? Lubisz ją? A może z jakichś względów Ci się nie spodobała? Podziel się ze mną swoją opinią, zostaw ślad. Niech wiem, że czytasz, że wracasz, że to co robię ma sens :)

Popularne posty