Bałagan - Michał Krygier

Spotkałam "Bałagan" na przedświątecznych targach w Forcie Sokolnickiego. Przed Świętami wszędzie go było pełno. Nawet na Facebooku zerkał na mnie z boku namawiając bym go polubiła. Cóż, nie mogłam pozostać obojętna, bo co jak co, ale nie jestem zwolenniczką nadmiernego porządku, a to co mnie otacza zwykłam zwać grzecznościowo artystycznym nieładem. Jeśli też tak macie, ta książka przypadnie Wam do gustu. 

Duuża, lecz w gruncie rzeczy - krótka. Niewielka ilość tekstu - za to bardzo wymownego, życiowego i całkiem zabawnego. Poświęconego (nie)porządkom towarzyszącym nam na co dzień. Ot, mamy tu wszędobylski bałagan, który czasem da się ogarnąć, ale czasem... cóż, bywa niesforny. Powiedzcie, który rodzic nie zna tego z autopsji, a który dzieć nie jest specjalistą w jego dziedzinie? Może też to znacie, może w Waszym domu jest podobnie? Posłuchajcie, poczytajcie: 

"Każdego dnia od rana do wieczora, naprawdę wiele się tu dzieje. Jak w każdej rodzinie. Bawimy się, czytamy książki, gramy w gry. Najwięcej czasu spędzamy w salonie. Oczywiście razem z bałaganem."

I co, brzmi znajomo?  Dla mnie, aż za bardzo :) Każda strona odkrywa nowe oblicza codziennego nieładu. Odnajdujemy go w ogrodzie i w kuchni. Zaglądamy do tatusiowej skrzynki - tej, od majsterkowania i do maminej torebki, a wieczorem - wieczorem przeganiamy go tylko po to, by rano znów do nas powrócił :)

Ciekawa, trochę przewrotna, wywołująca uśmiech na ustach treść, a do tego niezwykła grafika. Taka, w której  - niczym w bałaganie - czasem trudno się odnaleźć. Widać wiele, choć problem stanowi określenie tego, co w tym nieładzie jest najważniejsze. Nie ułatwia tego, a może właśnie celowo utrudnia - ograniczona do kilku barw kolorystyka. Zieleń, a może bardziej turkus, czerwień, biel i srebro. Nimi posłużyła się autorka grafik - Alicja Wasilka. Ciekawie dobierając barwy, stworzyła artystyczny misz-masz. Dziecko musi się trochę wysilić, by powiedzieć co w nim widzi. Ćwiczy przy tym spostrzegawczość, wyobraźnię, a dodatkowo - dobrze się bawi. 


Bałagan
Wydawnictwo: iKropka
Tekst: Michał Krygier
 Ilustracje: Alicja Wasilka
Oprawa twarda.
Format: 285x290
Stron: 24
Wiek: 3+

Komentarze

  1. Znam Bałagan doskonale :) I musze powiedzieć,że bardzo mi sie spodobała ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziewczyny, Bałagan z czasem musi polubić każda mama, bo albo się do niego przyzwyczai, albo - wykończy ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Znasz tę książkę? Lubisz ją? A może z jakichś względów Ci się nie spodobała? Podziel się ze mną swoją opinią, zostaw ślad. Niech wiem, że czytasz, że wracasz, że to co robię ma sens :)

Popularne posty