Biblia. Opowiedziana i objaśniona - Jean-Michel Billioud


Sezon Komunijny w naszym domu uważamy za oficjalnie zamknięty. Dwie Komunie, a kilka dni później - rocznica. Działo się, oj, działo! Dużo ludzi, niektórych wieki całe już nie widziałam. Dobrze, że czasem są takie okazje, które pozwalają się spotkać, porozmawiać, powzruszać. No, ale ja tu nie o wzruszeniach i spotkaniach, ale o książkach pisać miałam. Pozwólcie więc, że przejdę do tematu i pokażę Wam prezent, jaki podarowałam w komunijnym prezencie mojemu kochanemu siostrzeńcowi i chrześniakowi zarazem. 

Nie byłam oryginalna - postawiłam na Biblię, upewniwszy się wcześniej, że Średni jeszcze takowej nie ma. Nie Starego i Nowego Testamentu w wersji dla dorosłych, ale Biblii adresowanej do dzieci. Takiej, w której można pooglądać obrazki, a teksty zostały tak dobrane i podane, że z całą pewnością zainteresują młodego czytelnika. Nie było łatwo! Nie chciałam bowiem pierwszego lepszego tytułu. Chciałam, by Biblia od ciotki - tej od książek - była naprawdę wyjątkowa. Szukałam, szukałam i... znalazłam! To tytuł, który ukazał się niedawno nakładem wydawnictwa Papilon - "Biblia. Opowiedziana i objaśniona". Pozycja ciekawa zarówno pod względem merytorycznym (o tym zaraz), ale także graficznym. Musicie bowiem wiedzieć, że tym, co mnie dotychczas przerażało w katolickich publikacjach były właśnie ilustracje. A tu, proszę! Świeckie wydawnictwo pokazało, że można! I to jak!!! Nowoczesny, prosty obraz, stonowana kolorystyka. Przejrzyście i oryginalnie. Dla mnie - bomba! Zresztą, wystarczy rzut oka na okładkę, by przekonać się, że to... coś innego, właśnie! 

Ciekawe jest także opracowanie merytoryczne. W książce (czy może raczej - księdze, przez wzgląd na jej pokaźne gabaryty i ładne, grube wydanie zamknięte w sztywnej oprawie) pojawiają się nie tylko biblijne opowieści - jak ta o Adamie i Ewie, Mojżeszu, czy życiu i śmierci Jezusa Chrystusa, ale także ciekawe objaśnienia, które pozwalają dzieciom zrozumieć, gdzie dane wydarzenia miały miejsce. Autor, Jean-Michel Billioud, osadza je w realnym świecie. Dzięki temu biblijny świat staje się bardziej zrozumiały, bliski, namacalny. Taki sposób myślenia, nam - jako podróżnikom z zamiłowania - bardzo odpowiada. Ale w tym opracowaniu znajdziemy nie tylko kontekst geograficzny. Jest też kontekst dziejowy. Poznajemy realia danych epok, okresów. Lekcja religii idzie więc w parze z lekcją geografii i historii, a dziecko uczy się myśleć wielokierunkowo. Lubię takie rozwijające książki. To dlatego właśnie wybrałam ją dla bliskiej mi osoby. Jeśli szukacie wyjątkowego pomysłu na prezent komunijny - Wam także ją polecam!






Biblia. Opowiedziana i objaśniona
Wydawnictwo: Papilon
Tekst: Jean-Michel Billioud 
Grafika: Helene Georges
Oprawa twarda
Strony: 172
Wiek: 8+

Komentarze

  1. W niedzielę mam komunię córki kuzynki, prezent byłby jak znalazł! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Odkryj mądrość, inspirację i prowadzenie w słowach Bibii. Biblia to niezrównane źródło duchowego wsparcia i przewodnictwa dla każdego, kto szuka odpowiedzi na pytania życiowe. Poznaj ją już dziś i odkryj bogactwo jej treści!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Znasz tę książkę? Lubisz ją? A może z jakichś względów Ci się nie spodobała? Podziel się ze mną swoją opinią, zostaw ślad. Niech wiem, że czytasz, że wracasz, że to co robię ma sens :)

Popularne posty